Torsdag den 11 mars..


..Fick jag en akuttid hos Dr. Sara


(Då min husläkare endast jobbar varannan vecka, fick jag efter rådgivning per telefon en akuttid hos Dr. Sara)

Sara gjorde en noggrann utredning, av hela kroppen. 

Först fick jag stå rätt upp och ner då Sara bad mig visa var smärtan & domningarna sitter.
Fick sedan vrida och vända mig, böja mig framåt och bakåt, fick gå på tå tvärs över rummet och sedan tillbaks på hälarna.
Sara drog sedan sina fingrar på olika ställen av ryggen, för att bedömma smärtan.
Detta moment gjordes även liggandes - över varje del på hela kroppen.
Reflexer kontrollerades. 
Benen vreds i olika positioner. 
mm..

Ja Sara gick verkligen igenom varenda cm av kroppen.

Då klockan efter undersökningen  dragit sig mot fem snåret , var vårdcentaralens blodprovstagning stängd för dagen.

Jag ska därför åka ut till ön imorgon igen för att ta en hel bunt olika rör.

Dr. Sara misstänker reumatism.... REUMATISM!!  

-så håll nu alla tummar & tår för att det inte är så!!


Bla ska sänka ,diabetes, ämnesomsättning prover tas.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback