Ibland går dagarna bara för fort..



I Söndags..

Blev det en tur till Jochnick´s och härliga Hammarö. 

Det blev Semlor & sagostund med barna bus :)

När Bompa (Bolibompa) drog igång runt sex snåret tog Jossi & Jag en kvälls promenad med Ziri


Mysig bok, så fina bilder!





I Måndags..

..Anmälde jag Diva till sin första utställning :) -Danso är också anmäld.

Ska bli skönt att komma igång igen efter allt som varit..


Danso på sin första uts sept 2008


Har även klickat hem nya sköna korgar till hundarna
- att ta med till nya hunddagis då de börjar i april. 

      


I onsdags..

..Var det äntligen dags för den fterlängtade Ad Hd Röntgen.

Men  innan röntgen hade vi inplanerat ett Åb för Diva.
Vetrinär Per & alltid lika goa Malin tog emot oss, hundarna vägdes innan vi gick in på rummet.
Danso stannade på 45 kilo & Diva på 24 kilo - Diva har ökat 1 kilo sedan vi var på djursjukhuset sist (19/2).

Då Diva fortfarande ska hållas isolerad från andra hundar blev vår vistelse på Djursjukhuset via isoleringen.

Tyvärr var det något fel på datorerna nere på isoleringen så stackars  Per fick springa fram och tillbaks mellan vårt rum och en fungerande dator.

Besöket som jag trodde var ett Åb var inbokat som ett besök för att utreda varför Diva dricker så mycket vatten. Jag bokade detta besök för lång tid tillbaks innan vi kom in akut pga hostan den 19/2.
När det sedan skulle beställas ett Åb så sa jag att jag redan hade en tid den 3/3 för undersökning och då  skulle denna tid ombokas till ett Åb istället.

Vetrinär Per som jag träffade idag visste dock inte att detta var ombokat till Åb så det blev lite knasigt.

Per undersökte Diva noggrant, frågade och funderade på vad detta med vatten drickandet kan bero på.
Dissukuterades med kollegor , funderades på  ultraljud  och vändes ut och in på alla symptom Diva visat/visar..
Bestämde att Diva skall genomgå ett ultraljud av urinvägar och njurar.Dubbelbokad röntgen

När Diva´s undersökning var klar kom Malin för att hämta Danso till röntgen.

Diva rastades och fick därefter vänta i bilen då jag hämtade Danso.

Innan vi lämnade Djursjukhuset bokades tid för Åb samt röntgen av lungor , ultraljud av urinvägar  & njurar.

Åb bokat till den 15 mars.

Super Tack till Malin som tog hand om Danso´s  & allt med hans röntgen -xtra tack för att du klippte hans allt för långa klor :)



Diva hösten 2009


 Efter Djursjukhuset blev det ett kort stopp på Norrstrand för att inhandla en del varor.
 
Under efm kom mormor på besök :) kaffe & nybakta bullar.
Efter fikat pälsade vi på oss och gick ut med hundarna på gården, 
trots det härligt soliga vädret blåste det ordentligt kallt.

 Mami bjöd på kalas god pasta/kyckling sallad till kvällsmat




Kommentarer
Postat av: Malin

Hej där! Det var absolut ingenting att tacka för, var han väldigt trött Danso gubben när ni kom hem?

Hur går det med Diva nu? Funderat något på de där med maten, jag tycker faktiskt Vingas drickande har minskat något sedan jag ändrade om.



Kram på er i solen!

2010-03-06 @ 14:53:29
URL: http://lillaochstora.blogspot.com
Postat av: Karin

Hej :)



Det var en otrolig hjälp och lättnad att få hans klor klippta, han har kommit in i en trots period när det kommer till kloklippning..Får inte på några villkor klippa hans klor hur jag än försöker.



Han var ordentligt trött när vi kom hem, men han så himla envis och skulle mot alla odds stå upp fast han var vimmelkantig och knappt kunde stå på bena.



Diva är tyvärr inte bättre från hostan, hostar fortfarande. Medicinen kuren är slut så jag vet inte när hon blir bra från hostan -kämpigt för henne.



Vet inte riktigt hur jag ska ändra maten bara, Diva äter 4 dl morgon 3½ lunch och 4 dl på kvällen ganska så mycket under alla målen. Hur tycker du?



Kramar från oss!

2010-03-08 @ 12:05:55
URL: http://igaridagimorgon.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback