Midsommar helgen följdes av ..

..fem underbara, alldeles lediga & fantastiskt härliga dagar :))





26 juni - MIDSOMMARDAGEN

För lite mer än en vecka sedan , begav jag mig på nya äventyr med Danso, fam Jochnick & deras Ziri.
Vi (läs Danso & jag) testade på blodspår för första gången.

Kika in på denna sida för att läsa mr om blodspår:
http://hundar.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=65e45e8e-6c36-42f9-a2a2-51d0992da6fb

Fredrik hade under fm  varit ute i Segerstad & lagt två spår, ett  kortare åt Danso & ett längre till Ziri.

Ziri har avlagt anlagsprovet.
-Anlagsprovet skulle va skoj att uppnå med Danso framöver.

Fredda intsruerade mig i hur jag skulle gå till väga med allt från början till slut.
Danso tog upp spåret på direkten & följde det super fint - stolt matte!
Men just när jag tyckte att allt gick liite väl bra ja då tappade han bort spåret & började istället nosa "runtom" visade.
Men hittade tillbaks & fann tillsist sin klöv.

Klöven, ja det var ju inte precis så att danso blev överlycklig av att se den där älgklöven som sat fast i trädet - tvärtom tyckte han att den var sååå läskig!
Huga, med adarrande bakben försökt han att på avstånd bedömma vad han hittat.

Efter Danso´s spår premiär som jag absolut tycker var mer än godkänt då det var allra första gången med blod & & klöv fynd, gick Fredda  det andra lite längre spåret med Ziri.
Jag gick efter som snitsel plockare- nån ju måste ha det jobbet :)

Efter spårningen bjöd Jochnick´s på fika & barna & hundarna busade ikapp i den soltäckta tallskogen,

vi njöt nog alla lika mkt av att bara vara..

TACK för idag Magistern!


27 juni - SÖNDAG


Under söndags kvällen mötte jag Tess & Atlas för en härligt sommrig kvällspromenix.

Tess granne Lars och hans tok glada hund Felix gjorde oss sällskap.

Blev en promenad till Örsholmen där hundarna fick busa , bada & leva livet i den varma kvälls solen.




Atlas & Felix hämtar pinnen :)


Tjho hej..


Atlas


Diva & Atlas sommaren 2010

♥ ♥ Finaste Tess har fotat alla härliga strand kort ♥ ♥

28 juni - MÅNDAG

Anmält Diva till utställningen i Ransäter den 31 juli :)
Hoppas att vädret visar sig från sin allra bästa sida i år, i fjol var det ordentligt blött!

I år ställer jag enbart Diva i Ransäter, Danso kommer ist att ev ställas i Skåne under sen sommaren.
 Danso ställdes i JUNKL 2009  & Diva ställs i JUNKL  i år.
 
 Bästa Tess  fotade en hel massa under vår dag i Ransäter

Ring - Grupp 6


Ni skulle sett dem in action - wow!


Sött!




 Skrev jag att det regnade..
Det fullkomligt forsade vatten överallt,
detta kort är taget när vi var på vä'g för att hämta ut rosetterna.



Måndags kvällen spenderades i Molkom hemma hos fam Appel i finaste Fageråshöjd
där det bjöds på grillat i massor :))

Diva fick följa med på grillkvällen, då det var första gången hon var med hem till Marita & Affe fanns det en hel del att upptäcka :)

När Diva träffade Musse (Adam´s kanin) tyckte hon att det blev lite läskigt...
Men inte långt efter satt hon vid buren & väntade på att hon oxå skulle få smaka på pellets & hö - för de fick ju kaninen matte ;)


Diva

♥ ♥ ♥


Musse



TACK för en mysig kväll tillsammans - Love ya all!!


Marita & Jag sommaren 2009



29 juni- TISDAG

SOL SOL SOL

Underbart sommar väder :) njuter fullt ut av att vara ledig.

Idag kom Tess hem från sin syster  i underbara Götet.

Tess & Adde bjöd på grillat under kvällen -TACK det var galet gott, det gjorde du såå bra Tess!

Blev såklart en kvällspromis med de 3 vackraste av ridgeback´s
vi gick ut på gubbholmen där hundarna fick busa i både vatten & ängs högt gräs :)



 


30 juni- Onsdag


Bestämde oss för att gå upptidigt & äta frukost tillsammans för att sedan åka ut med hundarna & sola & bada..
JAg hade ställt klockan på 8.00 för att gå upp & göra mig iordning, åka till affären & inhandla div varor för frukosten osv.
MEN..  vädergudarna ville inte riktigt att morgonen skulle väcka oss med solens varma strålar ist
 syntes bara en massa vatten utanför :( regn regn regn..

Nu är det ju så att varken jag lr Tess blir speciellt avskräckta av lite vatten lr ganska så mkt vatten iofs.
Bestämde att vi skulle ta en morgon promis med hundarna & sedan äta vr frukost tillsammans hemma hos Tess & Adde.

Blev en uppfriksande morgon runda i sommrigt regn, under rundan så kom frukosten på tal..
Jag skulle köpa bröd & Tess föreslog Lundbergs te kakaor - som för övrigt är kalas goda!
Ja men de köper vi tyckte jag & det blev klubbat.

Efter promisen åkte jag iväg till affären inhandlade div varor, men te kakorna ja de hittade jag ju inte - himla konstigt! Ja ja jag köpte frallor ist & åkte Hem till Tess .

När jag kommer innanför dörren så säger jag nästan med en gång att ja brödet var slut - jag letae som bara den men jag hittade inga lundebergs te kakor, Va  men fnns det inga te kaor på lundbergs säger Tess tillbaks...
Men, i samma stund inser jag ju att det givetvis är Lundbergs bageriet som jag skulle handlat på inte inne på affären, åh hur kan man va så himla korkad- ha ha..

Tänkte ju inte ens tanken, trots att jag åker förbi lr går förbi konditoriet nästintill varje dag - ja ja.
Vi fick oss ett gott skratt iaf

Onsdags efm bjöd på sol, runt ett tiden sprack det plötsligt upp & solen tittade fram..
Tess & jag  fick "sol & bad panik" packade snabbt ihop bad & sol grejjer, vatten skålar, hundfiltar, handdukar
& allt annat som skulle med.

Gjorde ett stopp på COOP Hammarö där det inhandlades fika :)


Sen åkte vi ut till ett av alla smultronställen på Hammarö.



Årets första dopp fångades av Tessan © Tess Andersson




Finaste tjejerna ♥  © Tess Andersson





Älskade pojkar!  © Tess Andersson




Danso mattes "Bubbinubbi"  © Tess Andersson




1 juli - TORSDAG

På torsdags morgonen lämnade jag Danso & Diva hos Tess & Adde
Strax efter 10  parkerade jag på en redan allt för varm parkering utanför Mariebergskogen.

10.05 -sharp anlände båtbussen Jossi,Bellis & Nikki hade åkt från Skoghall en tur på cirkus en halvtimma.

Det första vi gjorde i parekan det var att gå bort till naturrum då barna ville mata gäddan
men naturrum öppnade inte förens senare så vi kikade istället på alla de bin som finns att beskåda - väl skyddat bakom plexiglas.


Jordan in action, hittade detta foto på maribergsskogens hemsida..
-Jordan är min goaste granne från tiden då jag bodde på Bergvik.




Hållplats för båtbussen..
foto : karlstad.se


Vi strosade runt bland djuren i Lillskogen, lekte i lekparken, fikade i solvarmt gräs

När vi fikat kom Roger ( Jossi´s pappa)  vi åkte då på tur med Conrad Höök (Tåg)

Efter vår lilla rundtur vinkade jag hejdå till Mariebergskogen för denna gång.


Tåget vi åkte med -Conrad Höök

När jag kom till Tess & Adde för att hämta voffarna bus, bjöds jag på lunch.
Grillade hemgjorda hamburgare - gott de!

Tess & jag tog sen med oss hundarna 3 till vårt lilla smultronställe ute på Ön.
Badade & busade i massor i den härliga sommar solen.

På hemvägen svängde vi förbi Tess  Mamma där vi bjöds på grillat,
osåå blev det studsmatte bus med charmtrollet Albin.


Tack för en trevlig kväll..



2 juli - FREDAG

BARA ja faktiskt  så har jag enbart solat & badat i poolen hos mamma & pappa dagen lååång
- hundarna har även de solat, badat & busat i sin egna lilla pool :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback