Morgon sol över sommaräng..



De dagar hundarna är på dagis börjar allt som oftast med en promenad genom den vidaste av sommarängar så även idag..

Jag tog med kameran ut imorse för att föreviga en liten del av det.

Danso & Diva väntar lika ivrigt varje morgon på att de ska  få komma ut då vi parkerat bilen på hunddagis.

Verkligen en perfekt start på dagen!

Det är så underbart rofyllt & härligt stilla att bara få promenera & busa runt med hundarna på en alldeles orörd äng ..

Vi har vid ett antal tillfällen träffat på rådjur som faktiskt  skuttat precis framför oss  - men ingen av hundarna har fått för sig att jaga, utan lyssnat på mitt nej. - vilket jag såklart äroerhört stolt över, mattes voffar de ;)




























Efter jobbet idag åkte jag hem till mami & papi där det blev fika med hela familjen då finaste syster är hemma & hälsar på under veckan :)

Kvällen har även bjudit på både hundmötes träning & bus med favoriten Atlas

Tog nämligen en lite senare kvällsrunda & bestämde mig för att på hemvägen gå förbi Tess & Adde..
Plötsligt är det någon som ropar Diiiiva :)  Det var Tess & Adde som fått syn på lill voffa genom den häck vi precis passerat :) Hundarna fick busa & leka en stund innan vi "god nattade" varandra & gick åt varsitt håll..

Danso fick under promenaden träna på 4 hundmöten varav tre gick galant det fjärde var ett gränsfall till godkänt, men ja ganks bra iaf ;)

Nu ska jag kika på Criminal Minds sen släcks ljusen för idag..


Kram på er!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback