Kränku




Kränku är en underbar liten te & kaffe butik som finns i Visby på finaste Gotland.

Jossi tog med mig dit 2007 då vi (fam Jochnick´s , fam Pettersson´s & jag) semestrade  i Visby.
Jag fattade tycke på en gång, så charmig butiik!

Vi (Jossi & jag ) köpte en massa teer bla. Guteblandning (en sort som bara finns på Gotland)

Så himla gott!!!


Jochnick´s har varit på Gotland & semestrat i år igen, kom hem för bara några dagar sedan..

Vi har inte setts efter deras resa så igår efter jobbet blev det en tur till Jossi & barna, pratade ikapp en hel massa, fikade & så busades de såklart med busigaste barna bus :)

Jag fick en hel påse med tee & honung från världens bästa Kränku butik :))) TACK godingar!


 





 

KränkuKränku är en av Sveriges äldsta och största tebutiker, belägen mitt i världsarvsstaden Visby. Vi säljer allt från kaffe till konstnärsmaterial men vi är mest kända för våra egna teblandningar, där Guteblandning är den första och största.

S:t Hansplan 4, 621 56 Visby
Hemsida: http://www.kraenku.se
E-post: [email protected]
Telefon: 0498 - 21 74 81

 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback