Danso- Öroninflamation Diva- ?


I morse blev det en tur runt Borgmästarholmen med käraste Tess & fina Atlas.
- lika mys som alltid!

Efter morgon promenixen åkte jag hem till mami & papi för att njuta av solens
strålar.

En glad överaskning blev det då  mommo var på besök =)
Mami & mommo hade varit iväg på en liten fm tripp till Tranhemsgård där de bla inhandlat
ett supergott surdegsbröd- jag brukar inte vara förtjust i dessa sorters bröd MEN dett var faktiskt riktigt gott.

Från Tranhemsgård var även dagens lunch inhandlad, 
finaste av kött som penslades med en utsökt  grillmix.


Underbara blå ögon!

  


Världens bästa mommo


Tess mötte upp mig på Solstaden under efm, då jag imorse bokat tid för båda hundarna.
Danso bokade jag tid åt då jag misstänkte öroninflamation - vilket han hade.

Diva har burit sig konstigt åt de senaste dagarna & inte alls varit sig själv.
Haltat på ett bakben, uppsvullen buk + juver, inte ätit, hållit sig undan, gömt sig för oss..
Ja de är lite av de symptom som "Divi" visat.

-kände därför att  en undersökning var ett absolut måste.

Diva & Danso undersöktes båda av Vet. Karin Agin
som konstaterade att Danso hade en "lättare " öron inflamation.

Diva undersöktes noggrant & fick lämna blod för analys av bla infektion & Borrelia!

Imorgon ringer Karin ang provsavaren - håll tummarna!

TACK för all hjälp hos Vetten Tess - Guld värt!!



Duktigaste patienten!



Surolan - För Danso´s öron




Kommentarer
Postat av: Tess

Åhh goaste hundarna!! Det var så lite så, bara kul att kunna hjälpa till!! Styr vi stranden och getingberget idag eller?? ;-)Jag har glömt min tele hos mami men smsa gärna andreas...

2010-08-05 @ 08:53:19
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback